Barnehageplasser fra høsten 2021 - kommunale og private barnehager

HAR DU ELLER NOEN DU KJENNER BEHOV FOR BARNEHAGEPLASS ?  DA ER TIDEN KOMMET FOR Å SØKE.

Kommunestyret behandlet i møte 08.02.21 sak om fremtidig drift av kommunale barnehager i Våler. I saken er det foreslått at Nordhagen barnehage legges ned og at Vålbyen barnehage blir eneste kommunale barnehage fra august 2021. Da kommunestyrets medlemmer ønsket mer tid til å diskutere forslaget i partiene, ble saken utsatt til et ekstraordinært møte 1. mars.

Som følge av utsettelsen har kommunen besluttet at søknadsfristen for plass i både private og kommunale barnehager fra høsten 2021 forskyves fra 1. til 10. mars 2021.

Søknad om plass skjer via vår hjemmeside.

Søknad om barnehageplass

De som ikke har mulighet til å søke elektronisk kan få hjelp ved å ta kontakt med barnehagen eller kommunens servicetorg, tlf. 62 42 40 00.

Rett til barnehageplass:

• Barnet må ha folkeregistrert bostedsadresse i Våler kommune
  • Barn som fyller 1 år innen utgangen av august har rett til barnehageplass fra august.
  • Barn som fyller 1 år i september, oktober eller november har rett til barnehageplass fra den måneden de fyller 1 år.

Retten til plass forutsetter at det søkes innen fristen 10.mars 2021.

Både kommunale og private barnehager i Våler arbeider med «Tidlig innsats» etter Kvello-modellen:

Tidlig innsats- kvellomodellen

Skriftlig svar etter hovedopptak kan forventes i slutten av mars 2021.