Bedriftsintern opplæring Innlandet 2021

Innlandet fylkeskommune forvalter ordningen Bedriftsintern opplæring Innlandet (BIO Innlandet).
BIO Innlandet retter seg mot det private næringslivet i Innlandet. Ordningen er ikke er ikke rettet mot bedrifter som tilbyr kompetanse til andre, men bedrifter som etterspør kompetanse. Søknadsfrist 15. april 2021.

For mer informasjon, se dette vedlegget fra Innlandet fylkeskommune. (PDF, 155 kB)

Kort om ordingen:

Nå kan bedrifter søke om støtte til bedriftsintern opplæring.

Hva kan støttes?

• Det gis tilskudd til gjennomføring av relevante opplæringstiltak av egne ansatte, herunder lærlinger. Eiere av enkeltpersonforetak kan omfattes av ordninga når de deltar i opplæring sammen med ansatte.
  • Bedriften kan få støtte til kostnader knyttet til opplæring, herunder reiseutgifter for kursholder, til kursavgift og deltakeravgift samt til lønnsutgifter for deltakerne under opplæringstida. Reise og opphold for kursdeltakere inngår ikke.
  • Tilskudd kan tildeles for arbeidstakere i jobb og delvis permitterte. Helt permitterte kan omfattes dersom regelverket for dagpenger tillater det.

Ta gjerne også kontakt med Arild Lande for ytterligere informasjon; arild.lande@vis.kommune.no, tlf 90133674