Fleksibel fakturering av kommunale avgifter

Vil du betale hver måned eller 2 ganger i året? Våler kommune tilbyr avtale om månedlig fakturering av kommunale avgifter fra 2021.

Hittil har alle blitt fakturert 2 terminer i året, med forfall mars og september.

Nå kan du selv bestemme om du vil ha månedlig faktuering eller fortsette med 2 terminer i året. Betingelsen for å få delt opp i månedlig faktura er at du mottar faktura elektronisk. Det vil si at du må ha avtalegiro. Dette må du selv ordne i nettbanken.

Eiendommer med kommunale gebyr under kr 1 000,- pr år  vil bli fakturert 2 terminer i året. Avtalen om månedlig fakturering med Våler kommune gjøres ved dokumentasjon på avtalegiro. Oppgi gårds-og bruksnummer, navn og adresse på eiendommen det ønskes å inngå avtale for.

Dokumentasjon sendes til monica.solberg@vis.kommune.no.

Ved spørsmål Tlf: 62 42 40 56.

For de som er påkoblet kommunalt vann og avløp vil faktura for januar og februar bli vesentlig lavere enn de 10 resterende månedene. Dette på grunn av årsoppgjøret for vann er er 1 mars.