«Haslemoen AS har laget en dronefilm over Haslemoen indre leir».

Dronefilmen har allerede blitt vist over 13000 ganger på deres Facebook profiler.
Du kan se filmen her

Våler kommune og Haslemoen AS samarbeider nært om å få  ytterligere forsvarsaktivitet på Haslemoen. Stortinget skal behandle langtidsplanen for forsvaret i løpet av november. Medlemmene i forsvarskomiteen er godt kjent med at Haslemoen benyttes av Heimevernet nå i 2020 og at Haslemoen er klar til å ta imot enda flere soldater og ny aktivitet i 2021 og framover. Våler kommune og Haslemoen AS har laget et tilbud på et pilotprosjekt til Forsvaret om bruk av indre og ytre leir på Haslemoen.  Tilbakemeldingene fra politikerne fra ulike partier er at Haslemoen har relevante fasiliteter og god standard. Haslemoen leir har ca 20.000 dekar med øvingsfelt og skytebaner, samt betydelig bygningsmasse (blant annet fire kaserner, kjøkken/messer, undervisningsbygg, velferdsbygg, kontorbygninger, store lager haller og stor garasjekapasiteter). Med et stadig økende fokus på sirkulær økonomi og miljøhensyn scorer gjenbruk av Haslemoen høyt på alle måle-parametre. At Haslemoen leir ligger strategisk veldig relevant plassert i nær tilknytning til Terningmoen og Rena leir forsterker berettigelsen ytterligere.