KID - Kurs i depresjonsmestring, høsten 2022

Frisklivssentralene i Elverum og Solør (Elverum, Våler og Åsnes kommuner) arrangerer kurs i mestring av depresjon høst 2022. Kurset holdes på Helsehuset torsdager kl 12.30 -15.00  Adresse: Kirkevegen 47, Elverum. Første samling blir torsdag 29.september

Last ned hele informasjonsbrosjyren (PDF, 85 kB)

Praktiske opplysninger
Kurset blir ledet av to godkjente kursledere. Det gjennomføres med 10 samlinger, hver på ca 2,5 timer med innlagte pauser. Det er vanligvis 8- 12 deltakere på hvert kurs. Kursboka, KiD – Kurs i depresjonsmestring, blir brukt aktivt på hele kurset.

Kursdeltakere kan melde seg på selv eller henvises til kurset fra sin fastlege/behandler eller gjennom annen kontakt med helsetjenesten. Før kursstart vil du bli innkalt til en samtale for å kartlegge om du er kandidat for kurset.

Frisklivssentralen i Solør kan ta imot påmelding fortløpende og videreformidle til FLS Elverum, eller man kan ta direkte kontakt.

Å mestre depresjon - Klikk for stort bildeÅ mestre depresjon