Lag og foreninger - er dere interessert i gjenstander fra Hasla skole

I forbindelse med Hasla skoles nedleggelse har vi hatt befaringer for å se på gjenstander som er igjen og som kan være interessante for lag og foreninger.

Hasla skole.jpg

Kommunen har hatt en gjennomgang og tatt med seg ting som fortsatt blir brukt på Nordhagen og Vålbyen skole og vi har hatt besøk av Glomdalsmuseet som også har fått gjenstander som relaterer seg til gamle Stræte skole som står på museet.

Men det er flere ting igjen…

Haslatun velforening og Tøråsen grannelag har vist interesse for en del av tingene, men vi ønsker at alle som kan ha interesse av ”skolesaker” kan få være med å se hva som finnes. Er det interesse for de samme tingene blir det trekning.

Kommunen har i utgangspunktet sagt at det ikke gis bort, men lånes bort på ubestemt tid mot at det blir tatt godt vare på.

Så tanker er at vi skal sette av en ettermiddag for befaring.

Er dere interessert, ta kontakt med kulturkontoret v/Cathrine Hagen, ch@vis.kommune.no innen 13. juni.