Prosjekt JOB:U avd. Våler og Åsnes kommuner, søker ivrig og motivert ungdom til skogrelatert sommerjobb.

Skogselskapet sammen med Våler og Åsnes kommuner søker etter til sammen 8 ungdommer som har lyst på sommerjobb. Søknadsfrist 23. april.

Dette er et sommerjobbtilbud som i hovedsak strekker seg over 3 uker i juli. Ved ytterligere finansiering og tilgang på oppdrag så kan stillingen eventuelt utvides med en uke. Hver deltager vil få et 3 dagers gratis kurs innen forhåndsrydding og ungskopleie som gir et kompetansebevis. Kurset vil foregå på Sønsterud VGS, i uke 25. Mat og overnatting vil være inkludert. Lønn vil ikke bli gitt under kursperioden.

Hovedoppgavene for stillingen er:
- Ungskogpleie og forhåndsrydding
- Evt. noe vedlikehold/rydding av stier o.a.

Søker bør kunne komme seg til avtalt møteplass på egenhånd. Det er ønskelig at søkere har noe kompetanse/erfaring innen skogbruk/utmark. Interesse for skogbruk er viktig. Det er ønskelig at søker er i god form. Det vil bli etablert 2 arbeidslag a 4 ungdommer med en innleid arbeidsleder i hver av kommunene.
Lønn:
Lønn etter gjeldene tariff.

For nærmere informasjon kontakt:
• Skogselskapet i Hedmark v/prosjektleder Lars Erik Rønningen, tlf: 959 78 200
• Landbrukskontoret for Våler og Åsnes v/ Dag Kjetil Gjerdrum, tlf: 975 44 506

Skriftlig søknad og CV med referanser sendes pr e-post til dkg@vis.kommune.no innen 23.april 2021.
NB! Det tas forbehold om evt endringer i opplegget ut fra smittesituasjonen.

Last ned som PDF (PDF, 78 kB)