Spørreundersøkelse om ønsket barnehagealternativ

Kommunestyret i Våler vedtok, i forbindelse med budsjett 2020, at kommunedirektøren skal legge fram en plan for hvordan kommunen kan redusere antall kommunale barnehager fra to til en.

Bakgrunnen for dette er at antall barn i Våler har gått mye ned. Dette forsterkes fra høsten 2021 da kun 13 barn født i 2020 vil føre til historisk lave tall for ettåringer i barnehagene fra neste høst.

Det er to alternative løsninger for den kommunale barnehagen - Nordhagen eller Vålbyen. Kommunedirektøren vil i utredningen basere sitt råd til politikerne blant annet på en enkel undersøkelse av småbarnsforeldrenes ønsker.

Denne enkle spørreundersøkelsen går derfor til alle med barn i barnehagene, samt foreldre som har født barn i 2020.

Vi ber om svar på undersøkelsen innen 15.12.20.

Det vedlagte spørreskjemaet kan hentes inn på kommunens hjemmeside og leveres elektronisk til postmottak@vaaler-he.kommune.no   Alternativt kan spørreskjemaet leveres i lukket konvolutt i barnehagen for sending til Våler kommune.  Merk konvolutten spørreundersøkelse.

Last ned spørreundersøkelsen Word (DOCX, 15 kB)

Last ned spøøreundersøklesen som .pdf (PDF, 55 kB)