Vi trenger forslag til medlemmer av råd for eldre og personer med funksjonsnedsettelser

I slutten av oktober skal det velges sammensetting av råd for eldre og personer med funksjonsnedsettelser for kommende kommunestyreperiode.

Meld deg som kandidat da vel! - Klikk for stort bilde

Vil du være med å gi administrasjonen og politikere råd i saker som angår eldre og personer med funksjonsnedsettelser?

Meld deg som kandidat da vel!

Rådet velges etter at nytt kommunestyre er konstituert og består av 7 medlemmer og minst like mange varamedlemmer. Alle saker som gjelder eldre og personer med funksjonsnedsettelser skal forelegges for rådet, rådet kan også ta opp saker på eget initiativ. Formålet med rådet er å være en aktiv medspiller til de øvrige folkevalgte organer for å utvikle Våler til et godt sted å bo, med miljøer som fremmer identitet, toleranse, livskvalitet og samhørighet for alle.

Eldrerådets representant har talerett i kommunestyret i saker som eldrerådet har hatt til behandling.

Det gjennomføres 6 møter årlig. Rådsrepresentanter gis tilbud om å delta på KS folkevalgtprogram sammen med øvrige folkevalgte i kommunen. Rådet har en sekretærressurs fra administrasjonen.

Medlemmene godtgjøres i henhold til Forskrift om folkevalgtes rett til godtgjøring og velferdsgoder, Våler kommune.

Forslag til kandidater sendes Våler kommune, Vålgutua 251, 2436 Våler i Solør eller
postmottak@vaaler-he.kommune.no.

Frist for innsending av forslag: Mandag 2. oktober 2023.