NB! Viktig info til eiere av landbrukseiendommer i Våler kommune!

Nibio (Norsk institutt for bioøkonomi) informerer om at arealressurskartet i Våler kommune nå er oppdatert. Det er gjennomført en periodisk oppdatering -som vanligvis foretas med 4-8 års mellomrom. Det betyr at arealtallene i gårdskartet ditt kan være endret.

Se oppdatert kart

Det kan være lurt å se på kartet og arealtallene nå. Det er disse tallene søknad om arealtilskudd blir kontrollert mot ved førstkommende søknadsomgang.

Se gårdskart her: gardskart.nibio.no
For å se på endringer i kartet etter forrige søknadsfrist, velg Endring AR5 i lista på venstre side, og velg deretter det øverste valget: Okt. 2023 – nå.

Les mer hos Nibio

Meld fra til oss på landbrukskontoret hvis det er noe du reagerer på.

Vi minner også om at endelig frist for melding til landbrukskontoret vedr endring i kart før høstens søknadsomgang, eks ved nydyrking, er 15. august!